Starcie gigantów! Kto wygra?

Opublikuj

Korzystając wolnego i słonecznego niedzielnego popołudnia poddałem krótkiej analizie, to co aktualnie dzieje się na naszym krajowym podwórku mlm. A dzieje się sporo. Oto do branży wchodzi duży biznes... dzieje się rzecz bezprecedensowa.

Oto duży producent perfum, dystrybuujący je w tradycyjnych kanałach sprzedaży, podjął decyzję i rozpoczął realizację budowy strutkury MLM. Mowa oczywiście o właścicielach marki LouPre, do których należy marka LaRive.

Biorąc pod uwagę publikowane sprawozdania, łatwo zobaczyć, że obaj panowie są już milionerami i w zasadzei kolejny biznes nie jest im do niczego potrzebny. I to jest pierwsza nowość w naszej branży. Oto bowiem właścicielami biznesu są ludzie, którzy już osiągnęli biznesowy sukces, a ich działalność, jest jak zgaduję jedynie dywersyfikacją dystrybucji i szansą na jeszcze większe obroty.

Do tej pory właściciele firm byli raczej osobami, które na swoim biznesie 'dorabiały się', a w tradycyjnych formach spektaklularnych sukcsów nie osiągnęły. Po jednej stronie mamy więc biznesowe doświadczenie, poparte sukcesem, i spore możliwości nakładu inwestycyjnego, którymi niewiele początkowych firm MLM dysponuje.

Po drukiej stronie stoi naturalny branżowy konkurent, co ważne mlm lider - FM Group. Firma z 10 letnim stażem, która, jak się wydaje w polskim mlm osiągnęła wszystko co możliwe. Co ważne, na dzień dzisiejszy również dysponuje sporym kapitałem. Pytanie czy właścicieli stać na jego reinwestycję...

Z ogromnym zainteresowaniem śledzę to co się dzieje w tej kwestii. Jeśli bowiem marka LouPre osiągnie sukces, to może się okazać, że wiele tradycyjnych biznesów zacznie szukać swojej szansy w systemie dystrybucji jaki jest mlm.

Jakie widzę zagrożenia dla Loupre? Po pierwsze mlm jest jednak innym niż tradycyjny i jednak specyficznym biznesem. Kapitał, pomysł, a nawet dobra jakość produktów mogą być tutaj niewystarczające. Pytanie jakie oczekiwania mają właściciele.

Jak widzę zagrożenia dla FM Group. Zgadują, że w historii swojego biznesu nigdy jeszcze nie mieli sytuacji kryzysowej. To znaczy, że nie wiedzą jak w takiej sytuacji działać. Złe posunięcia mogą skierować ich na drogę ku przepaści, bez odwrotu. Co równie istotne rynek poniekąd nasycił się marką FM co dodatkowo stwarza pewną trudność w wyjściu z tej sytuacji.

Co nie oznacza, że wyjście z sukcesem nie jest możliwe. Walka będzie jednak ostra. Zgaduję, że właściciele Loupre zainwestowali w projekt spory kapitał i łatwo nie odpuszczą. Jak poradzą sobie z tym włodaże FM Group? Będę to śledził z wielkim zainteresowaniem :)

Edycja komentarza

Traktuj zaznaczony tekst jako obrazek | link | pogrubienie | kursywa

Nowy Komentarz

Aby dodać komentarz zaloguj się !